Datum objave: 24/01/2025

Šest najčešćih izazova na carini s kojima se susreću kompanije

Povodom Međunarodnog dana carine, 26. januara, želimo odati priznanje svim profesionalcima na carinama, te posebno istaći kolegice i kolege u špediciji koji neumorno rade kako bi svijet ostao povezan.

Njihov posao je često nevidljiv, ali izuzetno važan – bez njih, globalna trgovina i svakodnevni život jednostavno ne bi funkcionisali. Oni su ti koji se pobrinu da roba stigne na pravo mjesto, u pravo vrijeme, bez obzira na prepreke.

Ovogodišnji slogan Svjetske carinske organizacije “Efikasnost, Sigurnost i Prosperitet” naglašava važnost carinskih procedura u razmjeni roba i sigurnom kretanju ljudi, a uloga špeditera je ključna. Ipak, kao i sa većinom poslova u logističkoj industriji, špeditere ćete čuti tek onda kada imate neki problem s robom ili dokumentacijom.

A ovo su neki od izazova s kojima se kompanije u BiH susreću:

  • Nakon dolaska pošiljke evropskog porijekla vrijednosti ispod 6.000,00 EUR na carinjenje, ispostavi se da robu ne prati izjava o porijeklu ili da ista nije pravilno ovjerena.
  • Po dolasku robe na carinjenje ispostavi se da robu ne prati EUR 1 (iako je roba EU porijekla).
  • Za mali dio robe potrebna je dozvola za uvoz, a uvoznik nije bio informiran o tome i mora se raditi skladištenje robe do pribavljanja dozvola (što je u najboljem slučaju izuzetno skup proces, a u nekim slučajevima nemoguć i zahtijeva vraćanje cijele pošiljke).
  • Roba zahtijeva veterinarski certifikat, a stigla je na granični prelaz na kojem nema veterinarskog ureda.
  • Roba klijenta u zbirnom transportu ne može biti ocarinjena jer neka druga roba od prevoznika koja se nalazi na istom vozilu ima problem s dokumentacijom.
  • Različite granične ispostave imaju različita tumačenja pravila (da li memorandumi moraju biti originalni i slično).

Kao jedna od vodećih transportnih kompanija u BiH, Mega Trans posjeduje dvije špediterske ispostave – jednu u regionalnoj carinskoj ispostavi u Sarajevu, a drugu na najfrekventnijem graničnom prelazu Prve kategorije, u Gradišci. U Mega Trans BiH, već više od 20 godina neprekidno radimo na pružanju vrhunske usluge koja ide daleko izvan standardnog transporta robe. Našim klijentima nudimo integriranu uslugu prevoza koja uključuje kontakt s dobavljačem u vezi najave i preuzimanja robe, preuzimanje i transport robe, carinjenje robe te isporuku klijentu.

Sa preko 10.000 transportnih naloga godišnje, vlastitim skladišnim prostorima i timom koji se svakodnevno usavršava, posebnu pažnju posvećujemo edukaciji vozača kako bismo spremno odgovorili na sve potencijalne izazove, a isto radimo kroz sljedeće ekspertize:

  • „One point of contact (jedna kontakt osoba)“ – naš klijent komunicira sa jednom osobom od trenutka utovara do istovara robe, koja brine o svakom detalju.
  • Po utovaru, naši vozači provjeravaju da li robu prati EUR 1 (ukoliko je vrijednost robe preko 6000,00 EUR) odnosno ima li izjava o porijeklu i da li je ispravna (za pošiljke manje vrijednosti od 6.000,00 EUR) te svu dokumentaciju odmah nakon utovara šaljemo na našu špediciju.
  • Nakon utovara vozači svu dokumentaciju šalju našim špediterima koji su obučeni da na vrijeme uoče i riješe eventualne probleme s dokumentacijom prije nego roba dođe na carinjenje.
  • Ukoliko postoji neki problem sa pratećom dokumentacijom, roba se odmah sigurno skladišti u našem cross dock skladištu u Zagrebu dok ne riješimo situaciju, što eliminiše zastoje na granici i dodatne troškove za klijenta.
  • Efikasno carinjenje i transport bez zastoja – pripremljena dokumentacija omogućava da carinski proces bude završen u rekordnom roku.

Naš uspjeh temelji se na timu ljudi koji dijele strast prema logistici i vrijednostima poput povjerenja, zajedništva i stalnog napretka.

I baš zato, Mi vozimo vaš biznis.

Podijeli
Podijeli
Podijeli
Podijeli